Aktualac na Gradskom vijeću Grada Varaždina

Oporbu zanimala komunalna pitanja, Bosilj im odgovorio: „To su „prožvakane” teme, a Čistoću ćemo spasiti!”

Autor: RP Foto: Grad Varaždin 16.12.2025. 16:30h

Nabava je bila još 2022. godine, a svi podaci vezani uz to su transparentni i javno objavljeni. Još davno je netko iz oporbe rekao da se protiv gradske vlasti moraju samo podnositi kaznene prijave, a da će se jedna od njih „uhvatiti”. Tako se i u ovom slučaju počelo pratiti što Grad radi, a po pitanju polupodzemnih spremnika nitko nije našao niti jednu nepravilnost. Ta je tema toliko „prožvakana” da mi je muka o tome govoriti – kratak je bio Bosilj.

Vijećnika Pokornyja zanimalo je zbog čega budući direktor Termoplina mora raditi kao pomoćnik sadašnjoj direktorici i hoće li zbog toga nakon njegovog preuzimanja pozicije, netko drugi upotpuniti poziciju zamjenika direktora.

– Da li se to mjesto čuva za vašu zamjenicu, gradonačelniče? – upitao je Pokorny.

Davor Mayer je najverificiranija osoba koja može preuzeti mjesto direktora Termoplina. Riječ je o osobi koje je obnašala ulogu direktora Exxona za istočnu Europu. HDZ-ova Vlada ga je postavila u Upravu Ine, gdje je proveo 10 godina, bio je direktor Gradske plinare Zagreb... Takve reference ima malo tko. Možda ste vi vijećniče Pokorny, nesvršeni vječni student prava, bolja opcija? Ali Mayera su potvrdili i drugi dioničari. Time što s pozicije zamjenika 3,5 mjeseca radi uz bok sadašnje direktorice, osigurali smo mirnu tranziciju. Znam da HDZ na upražnjena mjesta uvijek gleda na uhljebnički način – odgovorio mu je Bosilj.

Još jedna oporbena vijećnica Aranka Rožmarić (HDZ) zanimala se za komunalne probleme. Jedan od njih odnosi se na najavljeni rast cijene parkiranja u podzemnoj garaži, koja će rasti za 100 posto.

Gumi cenat Novak 1440x250

Kako gradonačelnik misli zaštiti građane? – upitala je Rožmarić.

– Ja bih bio najsretniji da imamo svoju tvrtku koja vodi brigu o parkiranju i njegovoj naplati. Odmah po dolasku na vlast gledali smo da li postoji način da se koncesija prekine, ali u tom slučaju morali bismo isplatiti ogromnih 18 milijuna eura penala. Ono što smo učinili je da smo smanjili iznos naplate sa 67 centi po satu na 60 centi, iako je koncesionar inzistirao da to bude 70 centi. Također, vratili smo treću zonu u kojoj se parkiranje naplaćuje samo do 15 sati – istaknuo je Bosilj.

Vijećnicu Rožmarić zanimalo je i da li je istina da Čistoća tražila novčanu pozajmicu od Varkoma da bi mogla svojim radnicima isplatiti plaću za mjesec studeni.

Troškovi poslovanja Čistoće su višestruko porasli. Samo troškovi plaća su u trogodišnjem razdoblju rasli za 1,75 milijuna eura. Troškovi obrade otpada povećani su 3 milijuna eura. Normalno je da zbog svega toga Čistoća gomilala dugovanja. Iz toga razloga ćemo i na ovoj sjednici dogovoriti novu pozajmicu jer Čistoća mora zadržati likvidnost. U suprotnom nam prijeti da Varaždin postane novi Napulj, sa smećem na cesti kojeg nitko nema odvoziti. To ne želimo da nam se dogodi. U zbog toga idemo na minimalno povećanje cijene odvoza otpada, daleko manje od onog kojeg su građani doživjeli rastom dopunskog osiguranja ili rastom naknade za ceste prilikom tehničkog pregleda automobila i registracije – zaključio je Bosilj.